Performanceindsigt

Dataindsigt i konverteringsrate, antal af besøgende på den enkelte produktside og en generel performance indsigt pr. produkt har, historisk set, været ejet af marketing. Men fremtiden er nu.

Performanceindsigt

Kom foran konkurrenterne

Viden er nøglen til succes i hver eneste krog af virksomheden, især når snakken falder på den daglige prissætning. Tænk hvis I i stedet for mavefornemmelse og faktorberegninger kunne sætte den “rette” pris baseret på jeres produkters performance, jeres konkurrenters prisposition og de specifikke trends, I ser på de enkelte produkter. Hvad nu hvis I kunne se hvilken impact jeres prissætning har med det samme? 

Når I integrerer PriceShape med jeres Google Analytics, får I mulighed for at analysere og tage hånd om hvordan jeres produkter performer med det samme, alt sammen med udgangspunkt i: 

  • Profit
  • Omsætning
  • Konvertering 
  • Antal besøgende 
  • Antal solgte produkter
Performanceindsigt

Hold styr på jeres produkter

Indsigten i performancedata er fantastiske at have, men værdien kommer først, når I begynder at tage action på disse. Tænk hvis det kunne gøres automatisk?

Det kan det faktisk. PriceShape giver jer automatisk information, når et produkt forventes at løbe tør på lager - baseret på jeres performance og lagerstatus. På den måde er grundstene lagt for, at I aldrig løber tør for jeres bedst sælgende produkter og hele tiden kan optimere jeres salg.

Performanceindsigt

Få det automatiseret!

Tænk hvis I kunne fortælle en historie med jeres produkter? En historie der ville tillade jer at identificere og optimere specifikke produkter baseret på en bestemt logik? Vores platform giver jer muligheden for at gruppere jeres produkter baseret på værdier som performance, produktinformationer og det generelle marked. 

Forestil dig for eksempel, at I gerne ville hæve prisen på produkter, hvor I konstant har et flow af besøgende og konverteringer. Dette gøres nemt og hurtigt gennem vores platform, så I altid kan udnytte jeres viden til at opnå den største profit på jeres produkter. Placerer I jeres viden og gruppering af produkter i en prisstrategi, vil I automatisk kunne se, at produkter med de udvalgte værdier vil hæve deres pris med 1 til 2%.

Performanceindsigt

Fortæl den rette historie med jeres produkter

I PriceShape kan I med den rette indsigt begynde at ændre jeres måde at tænke prissætning og strategier på - fra den traditionelle brand- eller kategorispecifikke prissætning til en mere adfærdsbaseret prissætning. 

I kan blandt andet identificere jeres langsomt sælgende produkter og dermed sikre en mere aggressiv prissætning på de produkter, der ikke bevæger sig og dermed undgå at ende i et restsalg. Eller finde jeres A-produkter og sikre, at I ikke sætter prisen for langt ned på de produkter, der dagligt genererer profit. Eller automatisk sikre, at ingen af jeres produkter placerer sig lavere end f.eks. 1% under den billigste konkurrent. 

Alt sammen helt automatisk.

Performanceindsigt

Udnyt data til at optimere jeres marketing

At optimere sin ROAS på baggrund af et kendskab til sin egen prisposition holdt op imod sine konkurrenters er én ting.

Men når man kan kombinere den viden med f.eks. viden omkring, hvilke produkter der konverterer og har en høj margin, måske med en lav konkurrencesituation, så får man pludselig et virkelig kraftfuldt værktøj til at køre re-marketing kampagner online og dermed præsentere forbrugerne for netop de produkter, hvor man både tjener penge og konverterer.

Nemmere bliver det næsten ikke. 

Nyhedsbrev

Vær opdateret med de seneste nyheder fra PriceShape

Du kan forvente masser af spændende indhold og opdateringer i vores nyhedsbrev, såsom gratis webinarer og blogs. Vi stræber efter at dele vores viden og informere jer om priser og trends inden for e-handelens verden.