Benchmarking er vigtigt i en virksomhed; det hjælper med at lede os i den rigtige retning. Men benchmarking kan være ret svært, især hvis man selv skal indsamle alt data selv. Dette blogindlæg vil fokusere på en funktion, der gør benchmarking let, især benchmarking i forhold til leverandører.
Benchmarking af dine leverandører kan være noget af en opgave, og nogle gange ende med at du får for meget information, hvis du i virkeligheden kun ønsker at benchmarke mod nogle få specifikke leverandører. Det er ofte taktisk smart at vælge hvem du vil benchmarke mod, hvis du er en stor forhandler/brand og kun ønsker at benchmarke mod de største leverandører for at få en mere realistisk idé om markedsoverblikket.
Det betyder også, at du får et væsentligt og relevant markedsoverblik. For eksempel kan Vendor grouping hjælpe dig med at overvåge dine A-konkurrenter, så du nemt og hurtigt kan etablere prisstrategier baseret på, hvordan de interagerer, og sikre, at du handler eller reagerer i overensstemmelse hermed.
Er du interesseret i at lære mere om, hvordan du grupperer dine leverandører for at få det rigtige overblik? Så kontakt din customer success manager, som vil hjælpe dig med at sætte din konto op korrekt.