Blog om prisstrategier, prisoptimering og eCommerce

Konkurrencedygtig prissætning og Google Shopping

Skrevet af PriceShape | Apr 21, 2023 12:28:56 PM

 

Som ansvarlig for en webshop kan du oprette en produktfeed, der indeholder oplysninger om dine produkter, såsom billeder, priser, beskrivelser og tilgængelighed, som derefter bruges til at vise dine produkter på Google Shopping. Google Shopping giver brugerne mulighed for at søge efter produkter, se priser og produktinformation og købe produkter direkte fra en hjemmeside. Brugerne kan filtrere resultaterne efter faktorer som prisklasse, brand og forhandler og læse produktanmeldelser og -bedømmelser - og de føler sig trygge ved denne søgning. Men hvordan optimerer du dine priser og forbliver konkurrencedygtig på Google Shopping? Det er afgørende, da kundernes søgeadfærd og vaner har forbedret sig, og hvis du ikke har den rigtige pris på det rigtige tidspunkt, vil du ikke have website trafik og sidst men ikke mindst konverteringer.

Hvordan du optimerer din prisposition på Google Shopping

Konkurrencedygtig prissætning på Google Shopping refererer til prissætning af dine produkter på en måde, der gør dem mere attraktive for potentielle kunder end lignende produkter, dine konkurrenter tilbyder.

For at opnå konkurrencedygtig prissætning på Google Shopping bør du undersøge og sammenligne priser på lignende produkter, som dine konkurrenter tilbyder. Dette kan gøres ved at analysere data fra Google Shopping-platformen eller, endnu lettere, fra vores PriceShape-platform. Det er også muligt at handle hurtigt på dataerne - ændre priser og fordele markedsføringsudgifterne på de rigtige produkter fra PriceShape.

Baseret på denne forskning kan du derefter justere dine priser for at være mere konkurrencedygtige, mens du stadig opretholder en fortjenstmargen. Her kan du overveje at tilbyde rabatter, kampagner eller pakkeløsninger for at gøre dine produkter mere attraktive for potentielle kunder. En anden strategi for konkurrencedygtig prissætning på Google Shopping er at fokusere på at tilbyde produkter med unikke funktioner eller fordele, der adskiller dem og din webshop fra dine konkurrenter. Dette kan retfærdiggøre en lidt højere pris og tiltrække kunder, der leder efter noget specifikt.

I sidste ende er målet med konkurrencedygtig prissætning på Google Shopping at tiltrække flere kunder og øge salget, mens du stadig opretholder rentabiliteten.

Trafik før konverteringer

Hvis du har positioneret dig for langt fra dine konkurrenters prispunkter, vil du opleve et fald i antallet af eksponeringer, som artiklen i denne blog viser. Produkter, der er placeret under det gennemsnitlige markedspris, klarer sig markant bedre end dem over det gennemsnitlige markedspris. Du behøver ikke at sælge alle dine produkter til en lav pris, men du skal finde ud af at være konkurrencedygtig på det rette tidspunkt, generere trafik og sælge produkter med den rette fortjeneste. Det kan være svært, men det behøver det ikke at være.

Lær din prisposition at kende og optimer dine markedsføringsudgifter

Hvis du vil optimere din prisposition og markedsføringsudgifter på Google Shopping, er det eneste, du skal gøre, at sende din Shopping-feed i vores retning. Så vil vi tage os af resten, hermed identificere og vise dig, hvor i markedet du er konkurrencedygtig, så du kan bruge dit budget på de rette produkter på det rigtige tidspunkt.

Kender du din nøjagtige prisposition på markedet? Kom i gang og lær din prisposition at kende.