Optimer jeres marketing
PriceShape data kan nemt indgå som en del af jeres marketingsplan og hjælpe jer til endnu bedre resultater på f.eks. jeres Google Ads kampagner, da I med denne viden kan allokere jeres marketingkroner der, hvor I ved, at I er mest konkurrencedygtige.
Identificer jeres mest konkurrencedygtige produkter
Brug jeres viden fra PriceShape til jeres fordel på Google Shopping. Vi hjælper med at finde ud af, hvor I kan hæve priserne på bestemte produkter og stadig være den mest konkurrencedygtige på markedet.
Det eneste I skal gøre er at allokere jeres marketingbudget på Google Shopping til disse produkter og derefter ekskludere de produkter, hvor I f.eks. er prissat mere end 20% højere end den billigste konkurrent i markedet. Dermed sikrer I, at pengene er brugt på de produkter, som I ved, at kunderne vil købe.
Undersøgelser viser, at 87% af alle danskere benytter sig af prissammenligningssider før de fortager et køb online.
Yderligere 67% af dem er villige til at handle et sted de aldrig har handlet før, såfremt webshoppen bare har én god anmeldelse.
Google Ads vil blive jeres bedste ven!
Jeres evne til at være konkurrencedygtige på prisen spiller en større faktor i jeres konverteringsrate, ROAS og profit end de fleste andre faktorer på jeres Google Ads konto.
Med data fra PriceShape omkring jeres produkters prisposition kan I fokusere jeres marketingbudget på de produkter, der skaber mere og bedre omsætning for jer.
Lær hvordan I bruger prisdata til at optimere jeres Google Shopping kampagner
Bliv inspireret af Andrew Lolk - Founder af Savvy Revenue, som fortæller, hvordan jeres feed fra PriceShape kan supportere og skabe yderligere værdi for jeres virksomheds daglige marketingsbudget.
Optimerede, specificerede og brugerdefinerede Custom Labels
I PriceShape har I mulighed for at producere og tilpasse jeres Custom Labels baseret på jeres produkters prisposition og profit status.
Fra produkter hvor I er billigst og på samme tid har en margin på +40%, til produkter hvor I er dyrest og har en margin på 5%. Disse kan sendes som et supplerende feed til jeres Google Ads konto.
Med denne berigelse, vil I hurtigt kunne lave en allokering og prioritering af jeres cost pr. click på de enkelte produkter, så I dermed optimerer jeres budgivning og i sidste ende jeres bruttofortjeneste på de enkelte produkter (POAS).
Profitoptimerede strategier er lig med succes
At kunne definere jeres ønskede profit på de enkelte produkter sikrer jer ikke alene den rette fortjeneste men også at I præcist ved, hvad jeres grænse for omkostningen på produktet er.
Ved du f.eks., at hvis et produkt har en profit på kun 8%, og denne skal dække fragt, løn, marketing mv., så bliver det hurtigt et tab, hvis I fokuserer jeres markedsføring her.
Derfor kan I med PriceShape sikre, at kun de produkter hvor I faktisk tjener penge skal inkluderes i jeres markedsføring. Også her kan specifikke custom labels benyttes til at berige jeres nuværende feed.