Tradepoint er et familieejet virksomhed som har eksisteret siden 1997. De har gennem årene udviklet, indkøbt og handlet møbler samt brugskunst til store detailbutikker, gør-det-selv-butikker og e-handelsaktører. Deres forretning er baseret på solid viden, erfaring og godt købmandsskab. Deres mission er at inspirere, udvikle og gøre det komplekse simpelt til fordel for deres samarbejdspartnere.
Vi har talt med Chris Hansen, E-commerce Manager for Tradepoint. Hans ansvarsområder er at holde styr på deres samarbejdspartnere og sikre Tradepoints produkter præsenteres korrekt med billeder, beskrivelser og mål hos samarbejdspartnerne. Da han tiltrådte virksomheden i september 2022, opdagede Chris hurtigt, at der var behov for et værktøj, der kunne give hans team et omfattende overblik over deres produkter og samarbejdspartnere.
“Jeg blev bedt om at lave en omfattende markedsundersøgelse af forskellige udbydere som kunne hjælpe os med at få det store markedsoverblik. Efter forskellige demonstrationer og prøveperioder, var det hurtigt for mig at vurdere, at PriceShape var det mest effektive og intuitive værktøj til vores behov.”
E-commerce Manager Tradepoint, Chris Hansen.
Med samarbejdspartnere spredt over hele verden fokuserer Tradepoints e-commerce-division primært på DACH-regionen. PriceShapes evne til at inkludere data fra alle lande og nemt kan skifte mellem de forskellige markeder på platformen, viste sig at være en stor fordel for Chris og hans team.
Ud fra tidligere erfaring med at bruge PriceShape i en B2C-kontekst som et prisstrategi-værktøj så Chris straks potentialet for at implementere værktøjet hos Tradepoint. Virksomheden bruger værktøjet til at holde øje med, om deres samarbejdspartnere har fået tilføjet den rigtige produktinformation på deres hjemmeside, samt holde et vågent øje med deres lagerstatus og prissætning.
“PriceShape hjælper os med at skabe en god dialog og relation med vores kunder, hvor vi med den indsamlede data kan skabe et godt grundlag for at indgå i en god samtale.”
E-commerce Manager Tradepoint, Chris Hansen.
Med tiden har Tradepoint fundet ud af at PriceShape kan være behjælpelig på andre måder end kun som et overvågningsværktøj. Platformen fungerer nu som et uundværligt opslagsværktøj for teamet. Med al relevant information gemt i platformen er det blevet nemmere for e-commerce-teamet at finde specifikke produkter, samarbejdspartneres hjemmesider og GTIN-numre sammenlignet med deres andre værktøjer.
PriceShape fungerer som en ekstra hånd for Tradepoint e-commerce team. Det er blevet et redskab der bruges på daglig basis, hvor den intuitve platform har gjort det muligt og nemt for hans kollegaer at bruge værktøjet, hvilket betyder at PriceShape ikke længerer er et redskab der bare er Nice-To-Have men Need-To-Have.
“En ting vi ikke regnede med at PriceShape kunne hjælpe os med var, at vi har fået et meget bedre indblik i det generelle marked vi befinder os i. Vi har nu en forståelse af hvordan priserne generelt ligger på markedet, og kan hurtigere spotte trends og tendenser.”
E-commerce Manager Tradepoint, Chris Hansen.
Chris syntes at Tradepoint havde en rigtig god onboarding proces hos PriceShape. Et møde blev planlagt lige efter kontrakten var underskrevet så Tradepoint kunne komme i gang med at bruge værktøjet med det samme. Da Tradepoint havde tre forskellige afdelinger som skulle bruge værktøjet til forskellige opgave, blev tre forskellige onbording sessions også sat op hvor de fik forklaret de forskellige brugermuligheder.
“Grundet min tidligere erfaring og platformens gavnlige brug, ville jeg uden tvivl anbefale PriceShape til andre virksomheder, faktisk, har jeg allede op til flere gange anbefalet jer, og det vil jeg også gøre i fremtiden - selvfølgelig bare ikke til vores konkurrenter. At bruge jer er en konkurrencefordel vi gerne vil beholde for os selv.”
- sagde Chris Hansen med et skævt smil.