Når kunder begynder at bruge PriceShape, har de ofte et foruddefineret billede af konkurrencesituationen, som typisk involverer 5-10 konkurrenter. Virkeligheden er dog 9 ud af 10 gange, at konkurrencesfæren i gennemsnit rummer mere end 300 konkurrenter. Og selv om de i dit hoved ikke er en relevant konkurrent, er vi forbrugere ligeglade med, om din opfattelse af konkurrencen kun omfatter 5-10 virksomheder.
Vi ser det helt gennemsigtige billede og køber typisk vores produkter der, hvor vi får den bedste pris. Så hvordan skal du forholde dig til at forstå dette konkurrencelandskab?
I dette webinar vil jeg tale om:
- At kende bullseye-modellen til at forstå konkurrencen
- Hvordan skal min prissætning baseres, når jeg kender til en stor mængde konkurrence?
- Hvilken indvirkning vil en høj grad af konkurrence have på mine marketingudgifter, og hvordan kan jeg optimere disse baseret på viden fra markedet?
- Hvordan kan jeg lave en simpel analyse af markedet, som er forståelig for mine interessenter?