Forstå det konkurrencemæssige landskab

Find ud af, hvad bullseye-modellen er, hvad du skal basere din prissætning på, og hvordan du optimerer dine marketingudgifter i dette webinar om konkurrencemæssige landskaber!

Picture of Nicolaj Lund
Nicolaj Lund
Læsetid: 1 min.
Follow us on social media

 

Når kunder begynder at bruge PriceShape, har de ofte et foruddefineret billede af konkurrencesituationen, som typisk involverer 5-10 konkurrenter. Virkeligheden er dog 9 ud af 10 gange, at konkurrencesfæren i gennemsnit rummer mere end 300 konkurrenter. Og selv om de i dit hoved ikke er en relevant konkurrent, er vi forbrugere ligeglade med, om din opfattelse af konkurrencen kun omfatter 5-10 virksomheder.

Vi ser det helt gennemsigtige billede og køber typisk vores produkter der, hvor vi får den bedste pris. Så hvordan skal du forholde dig til at forstå dette konkurrencelandskab?

I dette webinar vil jeg tale om:

- At kende bullseye-modellen til at forstå konkurrencen

- Hvordan skal min prissætning baseres, når jeg kender til en stor mængde konkurrence?

- Hvilken indvirkning vil en høj grad af konkurrence have på mine marketingudgifter, og hvordan kan jeg optimere disse baseret på viden fra markedet?

- Hvordan kan jeg lave en simpel analyse af markedet, som er forståelig for mine interessenter?