“Min arbejdsdag starter med at kaste et blik på mit personlige dashboard hos PriceShape. Med hjælp fra de dynamiske tags kan jeg få et betydeligt overblik over relevant information vedrørende prisændringer fra konkurrenterne, samt hvilke produkter der er vores slow-movers”
- Klavs Steenhof, Head of Digital, Intersport Denmark
Intersport er en international organisation der forhandler sportsudstyr. De vil gerne give kunderne den bedste oplevelse både online samt i butikkerne for at opnå en komplet produkt- og kundetilfredshed. I Danmark har Intersport 60 butikker fordelt i hele landet. Deres fokus er at kunden kan finde diverse sportsudstyr af høj kvalitet, til en god pris.
Intersport Danmark ved nu, hvilke brands der er populære blandt deres kunder. PriceShape giver indsigt i, om produkterne har den mest optimale pris, så kunden vælger Intersport Danmark i stedet for konkurrenterne. Derudover bruger de værktøjet til meget mere end bare prissætning. Det bruges til at se status af deres lagerbeholdning, hvor længe produkterne har været på lager, og hvor deres markedsføringsbudget allokeres mest optimalt.
"Den digitale viden bliver ligeledes brugt til
at gøre butiksoplevelsen bedre for vores kunder."
Intersport Danmark tilbyder både fysiske og online tjenester til sine kunder og giver dermed kunderne en omnichannel-oplevelse. Den samme slutkunde findes ofte på de forskellige kanaler, afhængig af hvilket produkt kunden mangler. Hvis kunden skal finde en løbesko, kan Intersport Danmark tilbyde bedre rådgivning i butikken, i form af løbestilsanalyser. Når den rigtige løbesko er købt, kan kunden med fordel foretage købet online den efterfølgende gang.
“Som omnichannel forretning hjælper PriceShape os ikke kun online, men også med vores butikslayout. Ved at kigge på de produkter som har en høj konverteringsrate og en god margin, giver det os et indblik i hvilke produkter der ville være nyttige at flytte til kassen. Produkter, der er tilføjet til den online indkøbskurv til sidst, kan nemlig hjælpe med at generere større butikssalg”
Intersport Danmark har opnået det store overblik og rykket sig som brand ved at bruge PriceShape. Deres samlede web performance er forbedret markant med en indeks på 200 YoY, siden de begyndte at bruge værktøjet. Dette har ligeledes resulteret i en højere konverteringsrate og en stigning på 20% i deres online trafik.
Den højere konverteringsrate skyldes Intersport Danmarks nye prisstrategier. Tidligere prissatte de produkterne ved manuelt at kigge på deres konkurrenter. Med hjælp fra PriceShape har de ikke kun automatisk fundet deres konkurrenter og priser, men også opdaget nye trends, der hjælper med at finde de produkter, som deres kunder efterspørger mest. Dynamisk prissætning hjælper med at prissætte disse produkter korrekt i løbet af dagen, hvilket tilmeld har medført en forhøjet gennemsnitlig størrelse på indkøbskurven.
Klavs understreger, hvordan PriceShape ikke kun bruges som et prissætningsværktøj, men også et værktøj, der har forbedret det interne samarbejde væsentligt. Værktøjet bruges både af deres digitale, marketing- og indkøbs team.
"Hvis vi skulle have gjort det samme arbejde uden PriceShape, ville vi have været nødt til at
ansætte 3-4 fuldtidsmedarbejdere mere end vi har i øjeblikket."
Samarbejde på tværs af afdelinger har givet en helt andet indblik i, hvilke produkter der giver mening at fokusere på. Det har givet et overblik over markedsudviklingen og hvilke produkter, der skal købes af indkøbsafdelingen. Overblikket har ligeledes vist virksomhedens slow-moving produkter. Disse faktuelle data angående slow-movers har hjulpet med at reducere Intersport Danmarks lager, hvilket er afgørende i deres branche, da der altid er behov for plads til at følge med nye trends og efterspørgsel.
"Vi har åbnet vores øjne for alle de muligheder som PriceShape kan hjælpe os med. Det har ligeledes betydet en stor tidsbesparelse for vores virksomhed. Med vores interne samarbejde har vi nu ugentlige planlægningsmøder, hvor vi kan lægge den bedste strategi på tværs af vores afdelinger."
“Customer Succes teamet hos PriceShape er altid klar til at give en hjælpende hånd. Dette resulterer i et samarbejde, hvor de hjælper os med at se alle de mulige måder PriceShape kan forbedre Intersport Danmark som en virksomhed. Customer Success managers hjælper med at opnå resultater, der fører til betydelig fremskridt, hvor PriceShape kan bruges til de største aspekter af vores forretning.”
“Alt dette får mig uden tvivl til at anbefale PriceShape til andre virksomheder. Intersport Danmark har hertil også haft møder med andre Intersport-lande om, hvordan PriceShape kan hjælpe med at forbedre deres forretning."