PriceShape ekspanderer til Norge og Sverige og ansætter Skandinavisk Country Manager
PriceShape har indgået et samarbejde med Peter Hellqvist, der starter som Country Manager. Peter har en bred erfaring inden for marketing og forretningsudvikling, og skal lede den internationale ekspa
Peter Hellqvist starter som Country Manager hos PriceShape. Efter at have arbejdet som selvstændig i de seneste otte år inde for fintech og performance marketing, tilkobler Peter sig PriceShape med et klart mål om at penetrere det svenske og norske marked.
CEO Frederik Christiansen vurderer også, at PriceShape er klar til at fokusere på en Skandinavisk ekspansion:
“Vi har i lang tid haft øjnene på både Norge og Sverige. Siden vores etablering i 2018 har vi oplevet en stor efterspørgsel på vores software, og har set en tydelig effekt af hvilken forskel dynamiske priser gør for vores kunders indtjening. Vi oplever også at svenske og norske kunder begynder at kontakte os, da vi arbejder med internationale brands i dag. Det er derfor også et oplagt tidspunkt at ekspandere vores forretning til Norge og Sverige, hvor vi ser et kæmpe potentiale.”
Frederik Christiansen lægger heller ikke skjul på sin begejstring over at indgå i et samarbejde med Peter:
“Der har været rigtig mange kandidater i betragtning, og ansættelsesprocessen har været lang. Derfor er vi også enormt glade for at lande en så erfaren profil som Peter, der både har et stort kendskab og netværk i det svenske og norske marked. Peter har en kombination af de helt rigtige kompetencer og en stor portion sult der gør, at jeg føler mig overbevist om, at han er den rigtige mand til at løfte opgaven.”
Peter ser også selv frem til at starte sit samarbejde med PriceShape, og ser ligesom Frederik også et stort potentiale i Norge og Sverige:
“Jeg glæder mig enormt meget til at starte PriceShape op i Sverige og Norge. Hvem vil ikke gerne have det fulde overblik over sine konkurrenters priser og kunne tilpasse dem dynamisk? Mange webshops i Sverige og Norge er i høj grad drevet af performance marketing med stramme budgetter. Her har PriceShape ramt en niche, ved at kunne levere data på kundens prisposition i markedet, til at placere sit markedsføringsbudget, hvor man er konkurrencedygtig.”
Peter er i særdeleshed begejstret for PriceShapes brugervenlige interface, der gør det muligt for alle at anvende.
“Det er en stor misforståelse, at dynamiske priser kræver tekniske kompetencer for at kunne implementere på sin webshop. PriceShapes system er brugervenligt og gør det nemt at have dynamiske priser tilkoblet sine produkter. Det er jeg sikker kommer det til at hjælpe rigtig mange svenske og norske webshops med at øge deres indtjening.”
PriceShape byder stort velkommen til Peter.