Bobo Online

"I år har vi forbedret antallet af varer med 70%, hvor vi enten er bedst på pris eller har samme pris. Samtidig har vi forbedret vores konverteringsrate med 5%. At være konkurrencedygtige på flere produkter samtidig med at vi forbedrer vores indtjening pr. produkt er vanvittigt."


- Nicolai Østergaard, CEO Bobo Online

Picture of PriceShape
PriceShape
Læsetid: 2 min.
Follow us on social media

 

BOBO_online (1)

BOBOonline x PriceShape 

Motivationen for at erhverve PriceShape var oprindeligt et ønske om at optimere vores opsætning på Google Ads - at være i stand til at byde mere på de produkter der havde den bedste prisposition på markedet, og byde mindre på de produkter der var mindst konkurrencedygtige. Ved at bruge dynamiske priser, forbliver vi konkurrencedygtige mod vores konkurrenter.

Væksten i vores annoncer er sket uden en nedgang i vores ROAS og har øget vores omsætning og forbedret vores overskud. Oprettelse af pristrategier har øget vores Ads-konto, hvilket var vores grund til at erhverve PriceShape i første omgang.

PriceShape giver et komplet overblik over, hvordan vi klarer os på prissætning samt hvordan margen ser ud på vores produkter. Ligeledes har dataen givet os bedre forhandlingsmuligheder med vores leverandører hvor omkostningspriserne er gået ned. De indsigter, vi har adgang til via instrumentbrættet, gør det muligt at se vores prisposition - dette fremmer gode samtaler om vores prispositioner, prisoptimering og generel opsætning med vores leverandører.

BOBO_homepage

Key numbers

  • Antal produkter/varenumre: 25.000
  • Antal produkter/varenumre i PriceShape: 9.352
  • Antal produkter, der er tilknyttet en prisstrategi i PriceShape: 6.500
  • Antal prisændringer foretaget automatisk af PriceShape på en måned: 15.188

Brugervenlig platform

Den service, som PriceShape tilbyder gennem deres platform, gør det meget nemt at følge med i, hvordan vi er positioneret med vores priser i forhold til vores konkurrenter, og det gør, at man faktisk har lyst til at bruge platformen.

Forskellen er den overordnede service, funktioner og brugervenlighed, som er bare lidt bedre end andre udbydere. Ved at bruge dataene i vores marketing-setup til at optimere priserne og bruge det i kontakt med vores leverandører og generelt i alle køb. Jeg kender ikke til andre udbydere, der kan gøre det lige så godt, og vi HAR undersøgt markedet.

Let onboarding

Møder med Customer Success manageren har skærpet vores videre arbejde med platformen og givet os al den hjælp, vi har brug for, når vi introducerer nye funktioner såsom dynamiske priser og dynamiske tags.

Efter at have integreret vores PriceShape-dashboard med Google Analytics, kan vi også bruge indsigterne fra PriceShape i vores marketing ved at vælge, hvilke produkter der skal indgå i nyhedsbreve, sociale medier osv., afhængigt af hvordan vi er positioneret på pris, profit og hvad konverteringsraten er for et produkt.

Fremtidsplaner

"Vores plan er at fortsætte med det, vi gør, og fortsætte med at optimere. Når vi er faldet til i Sverige, vil vi kopiere denne opsætning og implementere den der."

Kundens introduktion 

BOBO er en online møbel forretning med 25,000 varenumre fordelt mellem møbler og boligtilbehør. De har 10 fuld-tids ansatte i firmaet. Vi har været i drift siden 2016 og har vokset pænt hvert år siden vores begyndelse. Vi har store planer og en klar vision om at blive nordens beste online møbel webshop. Vi operere i Danmark, Sverige, Færøerene og Grønland. Vores planer at gå ind i alle de nordiske lande alt sammen mens vi arbejder på vores hovedkontor i Aalborg, Denmark.

Se hvordan Nicolai & Christian fortæller omkring samarbejdet med PriceShape her: