Tjarry øgede deres indtjening 6x på 4 måneder

Læs vores case study med Tjarry som har forøget deres indtjening 6x på få måneder ved at bruge PriceShape.

Anna Wawrzyniak
Læsetid: 3 min.
Follow us on social media

 

 

Tjaarry (1)

Kort om Tjarry

Tjarry er en dansk socialøkonomisk webshop som sælger interiør og møbler fra kendte design brands.

Tjarry arbejder ud fra et værdifuldt formål, hvor de hver måned donerer 5% af omsætningen til velgørende formål, som f.eks. kan være Børne Cancer Fonden, KidsAid, Unge & sorg m.fl.

Selvom Tjarry er en forholdsvis ny webshop, tilbyder de i dag næsten 1200 produkter, herunder ca. 20 brands.s.

  • 6X mere indtjening
  • 3X stigning i ROAS
  • +230 konkurrenter
  • Fordoblet ad spend

Effektiv og simpel løsning

Tjarry har et team på 2-3 medarbejdere som styrer markedsføring og indkøb. Det kan være svært og ofte umuligt at finde den nødvendige tid til at optimere på webshoppen og salget. Derfor er det en vigtigt faktor for dem at finde et prisværktøj som ikke kræver for meget oplæring og er simpelt at bruge.

Resultater

Med en prisoversigt hos PriceShape, kunne Tjarry fastholde deres profit på produkter og samtidig opsætte gode tidsbegrænsede kampagner, hvor de er de billigste i markedet men uden at være for billige.

På baggrund af indsigter i mere end 230 konkurrenter, har Tjarry været i stand til at implementere dynamiske prisstrategier i stedet for, at de uge for uge skulle arbejde med kampagner, rabatkoder osv.

Det kunne også tydeligt ses på Tjarrys bundlinje, hvor de øgede deres indtjening 6x på blot 4 måneder.

Increase-in-Tjarrys-earnings-1-1

At bruge PriceShapes konkurrentovervågning gav også målbare resultater for Tjarrys ROAS som steg med mere end 3x. Førhen var de meget påpasselige med at bruge for meget ad spend, da de ikke var sikre på, hvor meget de fik i ROI. Men blot efter 1 måned med PriceShape, kunne de tydeligt se at de blev mere konkurrencedygtige, og det gav dem mere selvtillid til at bruge mere på ad spend. Det resulterede også i at Tjarry fordoblede deres spend på 6 måneder.

I dag sparer de en masse tid på marketing, som de førhen ikke have tid til og er i stedet for i stand til at tilføje 2-3 nye brands hver måned og dermed fokusere på at tage deres webshop til nye højder.

Sådan startede Tjarry:

  1. Tjarry sender os deres produkt feed
  2. PriceShape importerer produktdata og opretter konto
  3. Onboarding af Tjarry med Customer Succes
  4. Tjarry får indsigter i konkurrenternes priser
  5. Tjarry opsætter prisstrategier for at blive konkurrencedygtige

Udfordring

“Vores situation før PriceShape var temmelig uoverskuelig, fordi vi er et lille team, så det at have en manuel process med at overvåge markedet, og tiden det ville tage, kan vi simpelthen ikke finde. Derudover i stedet for at lave unødvendige billige marketings-kampagner, kan vi lave dynamiske kampagner baseret på profitten på vores produkter og en bestemt tidsperiode.”

Ved at starte med at lave overordnede strategier for et brand, har Tjarry over tiden fragmenteret strategierne, så de kan have forskellige prisstrategier for brands som passer til hver produkttype og produktserie.

Som ny webshop havde de også et brændende ønske om at lære interiørmarkedet endnu bedre at kende og være tættere på deres konkurrenter.

Løsning

Med en løsning som ikke er tidskrævende eller besværlig ift. at overvåge priser og konkurrenter, kan Tjarry arbejde med konkrete planer for deres marketing på en hurtig og effektiv måde.

Så i stedet for kun at lave billige kampagner, kan de nu opsætte dynamiske kampagner baseret på profitten på deres produkter og for en bestem tidsperiode.

Derudover kan de fortsætte med at arbejde på de langsigtede prisstrategier og bruge indsigter, de får via PriceShape, til at tage mere data-drevne beslutninger.

“Vi bruger det analytisk til at komme hurtigt ind på markedet, når vi forhandler et nyt brand. Strategisk bruger vores indkøbere det også til at se, hvilke nicher i markedet for vores eksisterende brands, vi med fordel kunne købe mere ind på.”

Hvordan var jeres onboarding?

“Rigtig god, kunne ikke ønske andet. God solid intro, uden det blev for meget og dernæst kundeservice som svarer inden for få minutter på chatten”.

malte-150x150
Malte Bolvig – Digital Marketing Manager
Tjarry by Odendo

Tjarry-1

Hvordan ser fremtiden ud for Tjarry?

Der hersker ingen tvivl om at Tjarry har opnået gode fordele i at bruge PriceShape som et strategisk værktøj for deres webshop. PriceShape har ikke bare været endnu et værktøj men er blevet et uundgåeligt værktøj som fremadrettet vil være et must for webshoppen til at vokse sig større og understøtte deres marketingsaktiviteter.

Tjarry har gode ambitioner om at fortsætte med at vokse sig større ved at tilføje flere nye produkter til deres sortiment. Det kræver dog, at de kan forblive konkurrencedygtige på det relativt højt konkurrence præget onlinemarked for interiør og møbler. Med gode markedsindsigter er det nu muligt for Tjarry at stole på data og blive konkurrencedygtig på de nyeste brands i markedet.