Aarhusiansk software startup ansætter erfaren CMO

Ambitionerne er tårnhøje hos den aarhusianske SaaS-virksomhed, PriceShape A/S, der per 1. januar 2021 har ansat Jesper Halliday som ny CMO.

Daniel
Læsetid: 2 min.
Follow us on social media

PriceShape A/S, en software startup og vækstkomet i Aarhus, der leverer en banebrydende prissammenligningsplatform til webshops og brands, har ansat den erfarne SaaS CMO, Jesper Halliday, til at hjælpe med at skalere virksomheden på globalt plan.  

Jesper Halliday kommer fra en lignende stilling som CMO hos SaaS-virksomheden Colibo A/S, men er ellers mest kendt for sin længere karriere hos Sitecore, der i 2016 blev solgt til den svenske kapitalfond, EQT, for 7,5 milliarder kroner.

Jesper Halliday: “Når jeg sammenligner den vækst jeg ser hos PriceShape med, hvad jeg ellers har set rundt omkring, må jeg indrømme, at jeg er imponeret. PriceShape har kun eksisteret i 3 år, og har allerede opbygget en kundeportefølje og abonnementsforretning som andre SaaS-virksomheder ville være 3-4 gange så lang tid om at generere” , beretter Jesper Halliday og fortsætter: “Det vidner om et særdeles godt og solidt produkt, hvor værdien for kunden ses med det samme, for der går ikke lang tid fra, at en kunde har afprøvet platformen i praksis og til der skrives kontrakt”.

Fuld gas på internationalisering

Med deres kun 3 år på bagen har PriceShape A/S oparbejdet en imponerende kundeportefølje på det nordiske marked. Virksomheder som Bauhaus, InterSport, Salling Group, T. Hansen, Matas, Grohe m.fl. er blot et lille udpluk af nogle af de kunder, som det er blevet til i årets løb.

CEO hos PriceShape A/S, Frederik Christiansen fortæller følgende: “2020 har været et vildt år for os, og med dét mener jeg ikke grundet coronaens hærgen. Vi har oplevet en helt enorm vækst og kundetilgang på det nordiske marked her i løbet af 2020, og vi har nu musklerne til at effektuere vores internationale vækststrategi”.

Planen er nu, at den skal have fuld gas også uden for det nordiske marked. Først for ligger det nære europæiske marked, men det er ingen hemmelighed, at der hurtigst muligt skal tages hul på de helt store markeder, som USA og ligeledes Asien. 

Jesper Halliday forklarer følgende: “Nu skal vi først og fremmest have hul på de europæiske kernemarkeder. Men jeg har gennem min tid hos Sitecore set, hvad det vækstmæssigt kan betyde for en virksomhed som evner at få hul på især det amerikanske marked, så det skal ikke være nogen hemmelighed, at der ikke går længe før vi skal eksperimentere her også”. Jesper fortsætter med: “PriceShape er virkelig et ægte SaaS produkt. Det er som skabt til at tages globalt uanset, hvor i verden vi ellers har kontor. Der er ingen lange og tunge implementeringer forbundet, og der er intet til hinder for, at vi kan sælge platformen remote til f.eks. en amerikansk virksomhed”.

CEO hos PriceShape A/S, Frederik Christiansen, supplerer: “Jespers tankegang er global af natur, og det er lige hvad vi har brug for. PriceShape er skalerbart til hele verden og det har helt fra starten været planen, at PriceShape skal hjælpe virksomheder på globalt plan. Jesper og PriceShape er derfor det perfekte match og vi kunne ikke tænke os en bedre profil for enden af marketing-roret”.