Forbliv konkurrencedygtig med et supplerende feed
Find ud af, hvilke fordele brugen af et supplerende feed i Google Merchant Center kan give dig, og hvorfor du bør gøre dette i vores nuværende marked.
I et marked der er i så rivende udvikling, som vi ser det nu, ved vi, at det er ekstremt vigtigt at vide, hvordan dine produkter er prispositioneret, og dermed kunne reagere på vegne af dette.
I dette blogpost vil jeg gerne dele nogle af vores indsigter om, hvordan man arbejder med vores feed-eksport.
- Hvorfor bruge vores feed-værktøj?
- Hvordan man laver et supplerende feed - og cool ideer til det
- Hvordan man tilføjer det til Google Merchant Cententer
Hvorfor du bør bruge PriceShape's feed-værktøj
Vi ved, at prisen er en væsentlig faktor i at afgøre, om kunderne beslutter at købe fra dig eller ej. Ved at bruge disse data i dine Google Shopping-kampagner kan du opnå en konkurrencefordel.
- Find produkter, hvor du er konkurrencedygtig
- Alloker dit marketings budget bedre
Sådan laver du et supplerende feed - og cool ideer til det
Supplerende feed til f.eks. Google Shopping
Spring venligst dette afsnit over, hvis du ved, hvordan man laver et supplerende feed. Det vil spare dig cirka 4-5 minutter. Hvis du ikke ved, hvordan man laver et supplerende feed - så fortvivl ikke! Vi har en dybdegående vejledning til at gøre netop dette for PriceShape-brugere. Du kan finde den, når du er logget ind eller spørge efter den i chatboxen nede i højre hjørne.
Sådan differentierer du dine produkter i et feed
Hvis du ønsker at udnytte dette endnu mere, kan du tilføje brugerdefinerede etiketter, tags eller dynamiske tags til dine produkter og have disse data i dit feed. Etiketterne og de to tag-metoder er en måde at gruppere dine produkter på specifikke regler, du selv laver.
Det kan være på kategoriniveau. Måske er nogle af produkterne i dit sortiment meget sæsonbaserede? Tilføj et tag til disse i PriceShape og brug det tag i feed-eksporten.
Dynamisk gruppering af dine produkter
Lad mig give dig et eksempel på, hvordan dette kan gøres med en dynamisk tag oprettet i PriceShape:
Forestil dig, at du har en dynamisk tag, der grupperer produkterne, hvor du har en høj konverteringsrate, og hvor du også er prisleder af produkterne. Hvis du vil udelukke disse fra budgivningen eller måske placere dine bud klogere på produkterne, da de allerede har en rimelig konverteringsrate, kan du have en feed med præcis de produkter i denne gruppe og deres prisposition på markedet samt bruttomarginen (bemærk: dette er kun muligt, hvis du har omkostningspris i PriceShape).
Da det er en dynamisk tag, vil produkterne gå ind og ud af taggen, hvis produkterne lever op til indstillingerne i taggen - dette betyder, at dit feed også vil være dynamisk, og du vil altid have den nøjagtige prisposition af dine høje konvertering/prisleder-produkter.
Sådan tilføjer du det til Google Merchant Center
Ikke desto mindre! Når du har lavet dit feed, skal du tage URL'en til feedet og lægge det i Google Merchant Center som et supplemerende feed. Et supplemerende feed kan lyde super fancy, men det er ret simpelt. Du har dit primære og supplemerende feed med ekstra (supplerende) data for at berige hovedfeedet.
A formula would look like this:
Har du uploadet det supplemerende feed til Google Merchant Center? Fantastisk! Nu har du beriget dit hovedfeed med data om, hvordan dine produkter er prissat på markedet. Du - eller din marketingagent - kan bruge dataen til at allokere dit marketingbudget til de produkter som er mest konkurrencedygtige. Dette gør at du bruger dine penge mest effektivt og ligeledes generelt bliver mere konkurrencedygtig.