Google Analytics 4 - Hvordan integrationen med din analyse kan gavne dig

Universal Analytics lukker, og hvilke konsekvenser har det for dig?

,
Picture of Sarah Fogtmand
Sarah Fogtmand
Læsetid: 3 min.
Follow us on social media

 

Google Analytics 4

Universal Analytics er en version af Google Analytics, der ofte blev brugt før 2020, og det vil blive lukket den første juli 2023. Det måler din website-trafik og genererer rapporter ved at indsamle data gennem en snippet kode, der tilføjes til din hjemmeside. For at fortsætte med at måle din website-trafik og få adgang til opdaterede oplysninger, skal du migrere til den nyeste version af Google Analytics, kaldet Google Analytics 4 (GA4).

Hvis du ikke foretager nogen handling, vil den nye GA4 automatisk blive overført og oprettet for dig med dine Universal Analytics-konfigurationer kopieret. Det er dog vigtigt at bemærke, at ikke alle dine konfigurationer i Universal Analytics har en direkte modpart i GA4. Dette kan resultere i ufuldstændige indstillinger i din nye GA4-platform.

Google Analytics 4

Forbinder GA4 med PriceShape

Men hvorfor er det nye Google Analytics vigtigt for din virksomhed?

At spore performance af dine produkter er afgørende, hvis du vil være på toppen i et konkurrencedygtigt marked. Du skal vide, hvordan dine produkter konverterer, og hvornår de sælger. Indsamling og brug af disse oplysninger kan hjælpe dig med at optimere dine marketing- og prisstrategier. Med de indsamlede data fra GA4 bliver dine prisstrategier mere specifikke, hvilket gør det nemmere for dig at fastsætte de rigtige priser for dine produkter.

Med PriceShapes' Pro-pakke kan GA4 forbindes til din PriceShape konto. Denne integration giver dig mulighed for at bruge dynamiske grupperinger baseret på dine ydelsesdata fra GA4. Derudover kan du nemt finde dine kurvåbnere og de produkter, der har en høj ydeevne, og kombinere disse med markedsindsigter.

Integrationen gør det også muligt for os at spore ydeevnen af dit produkt på et enkelt produktniveau og kombinere dette med dine konkurrenters pris. Dette giver dig mulighed for at se din prisposition, ydeevne og bruttofortjeneste på produktniveau.

Med disse forskellige attributter til rådighed kan vi identificere produkter med høj konvertering og høj fortjeneste og positionere dem mere klogt, for eksempel i Meta-kampagner, ved at inkludere disse produkter i en supplerende feed til f.eks. Facebook eller tilbage til Google Shopping. Omvendt tillader informationen fra GA4 os også at identificere langsomt bevægende produkter eller sikre dine beholdningsværdier med en stabil hastighed ved at beregne liggetiden på dit lager, som kan anvendes i dine prisstrategier.

 

Fordelagtigt for din virksomhed

Vi giver dig mulighed for at arbejde mere avanceret med dine prisstrategier ved at inkludere dynamiske grupperinger og ydelsesdata.

Vi giver dig også indsigt, der kan bruges til dine marketingkampagner. Data om produkter med højt konverterede, "A" produkter, bliver leveret, hvilket gør det nemt for dit marketingteam at vide, hvilke kampagner der er værd at byde på. Dette gør det nemmere at fordele marketingbudgettet og sparer tid for dit personale.

Endelig lader vi dig dykke dybere ned i dine konkurrenters data med Domain Summary. Her giver vi dig et forbedret overblik over dine konkurrenters data, hvor de er prisledere, hvordan deres priser er sammenlignet med dine og historiske data om indeks.

Google Analytics 4

Så hvordan migrerer du din Universal Analytics-ejendom til GA4?

For at påbegynde migrationen skal du følge disse trin (brug en browser, ikke Analytics-mobilappen). Du skal have rollen Editor for at få adgang til kontoen. Det anbefales at fuldføre migrationen i én session, og de fleste gennemfører den inden for 15 minutter ved hjælp af GA4 Setup Assistant.

  1. Log ind på Google Analytics.
  2. Klik på Indstillinger Admin (nederst til venstre) i Google Analytics.
  3. Sørg for, at din ønskede konto er valgt i Kontospalten (hvis du kun har en Google Analytics-konto, vælges den automatisk).
  4. Vælg den Universal Analytics-ejendom, der i øjeblikket indsamler data for din hjemmeside, i Ejendomsspalten.
  5. I Ejendomsspalten skal du klikke på GA4 Setup Assistant, det første tilgængelige valg.
  6. Klik på "Kom i gang" under "Jeg vil oprette en ny Google Analytics 4-ejendom."
  7. Hvis du har brug for yderligere hjælp til GA4 Setup Assistant's valgmuligheder, kan du se de detaljerede instruktioner i guiden "Tilføj en Google Analytics 4-ejendom".

Følg instruktionerne, der gives af GA4 Setup Assistant, og når du er færdig, vil du se en bekræftelsesbesked, der siger: "Du har succesfuldt forbundet dine ejendomme." Når opsætningen er afsluttet, får du en ny ejendoms-ID, som du skal bruge til at opsætte integrationen til PriceShape.

Alle oplysninger kan bruges til dine prisstrategier, hvilket giver dig mulighed for at være aggressiv på produkter, hvor det betyder noget.

Fordelene ved integration med GA4 er virkelig game changers. Hvis du også ønsker at drage fordel af denne integration, så kontakt din Customer Success Manager eller få en gratis testkonto her.

 

Sarah Fogtmand

 

Nyhedsbrev

Vær opdateret med de seneste nyheder fra PriceShape

Du kan forvente masser af spændende indhold og opdateringer i vores nyhedsbrev, såsom gratis webinarer og blogs. Vi stræber efter at dele vores viden og informere jer om priser og trends inden for e-handelens verden.