Markedsindsigt

Indsamling af markedsindsigter omkring jeres forhandlernetværk kan være nøglen til fortsat succes. I mange år har viden omkring prisindex, baseret på konkurrenters priser, været forbeholdt retailers, men som brand kan lige netop den viden være forskellen på succes eller fiasko. Når du udnytter den viden, som PriceShape platformen kan give dig, vil indsigter som disse være lige til at plukke og dermed give dig muligheden for at planlægge, forhandle og eksekvere jeres brandstrategi på tværs af alle jeres markeder.

gfx-domain_summary-5
Domain Summary

Komplet forhandleroversigt

gfx-domain_summary-5

Opnå et komplet indblik i dit distributionsnetværk, herunder hvor mange af dine produkter, som den enkelte forhandler er prisførende på, eller hvor mange de har, hvor de eks. er dyrere eller billigere end jeres RRP.
Samt hvor mange af jeres produkter de totalt set har, som er out of stock.

Disse informationer kan give dig muligheden for at agere proaktivt, tænke mere i en retning af en push strategi frem for en pull strategi. Hjælp dine kunder med at blive endnu bedre og mere relevante for deres kunder.

gfx-domain_summary-3
Price leader

Spot trends & tendenser

gfx-domain_summary-3

Diskussioner med forhandlere om at sænke kostpriserne kan skabe et anstrengt samarbejde. Ved du derimod nøjagtigt, hvordan markedsdynamikken er, så forstår du dig meget bedre på de enkelte forhandlere på markedet. Hvorfor de gør, som de gør. 

Det giver en fælles platform for bedre forhandling og diskussion med dine forhandlere, og det vil give dig mulighed for at fokusere på et øget salg og samtidig vedligeholde og optimere relationen.

gfx-dashboard-3
Campaigns

Prishistorik

gfx-dashboard-3

Prishistorik sporer historikken for dine forhandlers priser.
Er de prisførende eller dumper de priserne i markedet på specifikke produkter på bestemte tidspunkter uden for kampagneperioden? Data viser dig nøjagtigt, hvordan priserne påvirkes af planlagte kampagner eller priskrig i markedet. 

Hvordan blev priserne påvirket af f.eks. Black Friday-kampagnerne sidste år? Ud fra den viden kan du måske spørge dig selv om lavere priser på dine produkter er lig højere volumen - Skaber det en værdi for den enkelte forhandler, eller bliver dine produkter måske brugt som “trækplaster” til at få besøgende?
Hvordan passer det med jeres overordnede brandstrategi og aftalen med den enkelte forhandler?

gfx-product_list-5
Markedspladser

Monitorering af markedspladser & forhandlerpriser

gfx-product_list-5

Markedspladser er for mange brands ensbetydende med den grufulde tanke om at deres produkters priser går én vej - nemlig mod bunden.
En bund der ikke alene presser resten af forhandlernetværket, men som også miskreditere brandværdien af det enkelte produkt.Forhandlere kan nemt gemme sig og tilbyde en meget billig pris på disse sites.

Med PriceShape kan du hurtigt få et overblik over de forskellige markedspladser rundt om i verden og blandt andet se, hvem der presser prisen i bund på disse sites.

Get started

Få en demo og prøv PriceShape gratis

Book et møde med en af vores eksperter, så vi kan vise dig hvorfor PriceShape er det rette for dig og din virksomhed. Herefter kan du prøve vores platform gratis med dine egne produkter.

Hvis du har jeres produkt feed ved hånden, kan du bestille en gratis test med det samme.

Nyhedsbrev

Vær opdateret med de seneste nyheder fra PriceShape

Relateret links

Why PriceShape
C-Level reports
Account Management