Optimer jeres marketing

PriceShape data kan nemt indgå som en del af jeres marketingsplan og hjælpe jer til endnu bedre resultater på f.eks. jeres Google Ads kampagner, da I med denne viden kan allokere jeres marketingkroner der, hvor I ved, at I er mest konkurrencedygtige.

gfx-product_list-4
Marketingoptimering

Identificer jeres mest konkurrencedygtige produkter

gfx-product_list-4

Brug jeres viden fra PriceShape til jeres fordel på Google Shopping. Vi hjælper med at finde ud af, hvor I kan hæve priserne på bestemte produkter og stadig være den mest konkurrencedygtige på markedet.

Det eneste I skal gøre er at allokere jeres marketingbudget på Google Shopping til disse produkter og derefter ekskludere de produkter, hvor I f.eks. er prissat mere end 20% højere end den billigste konkurrent i markedet. Dermed sikrer I, at pengene er brugt på de produkter, som I ved, at kunderne vil købe.

Undersøgelser viser, at 87% af alle danskere benytter sig af prissammenligningssider før de fortager et køb online.

Yderligere 67% af dem er villige til at handle et sted de aldrig har handlet før, såfremt webshoppen bare har én god anmeldelse.  

gfx-product_export
Marketingoptimering

Google Ads vil blive jeres bedste ven! 

gfx-product_export

Jeres evne til at være konkurrencedygtige på prisen spiller en større faktor i jeres konverteringsrate, ROAS og profit end de fleste andre faktorer på jeres Google Ads konto. 

Med data fra PriceShape omkring jeres produkters prisposition kan I fokusere jeres marketingbudget på de produkter, der skaber mere og bedre omsætning for jer.

Case

Lær hvordan I bruger prisdata til at optimere jeres Google Shopping kampagner

Bliv inspireret af Andrew Lolk - Founder af Savvy Revenue, som fortæller, hvordan jeres feed fra PriceShape kan supportere og skabe yderligere værdi for jeres virksomheds daglige marketingsbudget.  

gfx-product_export-2
Marketingoptimering

Optimerede, specificerede og brugerdefinerede Custom Labels 

gfx-product_export-2

I PriceShape har I mulighed for at producere og tilpasse jeres Custom Labels baseret på jeres produkters prisposition og profit status.

Fra produkter hvor I er billigst og på samme tid har en margin på +40%, til produkter hvor I er dyrest og har en margin på 5%. Disse kan sendes som et supplerende feed til jeres Google Ads konto. 

Med denne berigelse, vil I hurtigt kunne lave en allokering og prioritering af jeres cost pr. click på de enkelte produkter, så I dermed optimerer jeres budgivning og i sidste ende jeres bruttofortjeneste på de enkelte produkter (POAS).

gfx-dashboard-6
Marketingoptimering

Profitoptimerede strategier er lig med succes

gfx-dashboard-6

At kunne definere jeres ønskede profit på de enkelte produkter sikrer jer ikke alene den rette fortjeneste men også at I præcist ved, hvad jeres grænse for omkostningen på produktet er.

Ved du f.eks., at hvis et produkt har en profit på kun 8%, og denne skal dække fragt, løn, marketing mv., så bliver det hurtigt et tab, hvis I fokuserer jeres markedsføring her. 

Derfor kan I med PriceShape sikre, at kun de produkter hvor I faktisk tjener penge skal inkluderes i jeres markedsføring. Også her kan specifikke custom labels benyttes til at berige jeres nuværende feed.

Step 1

Send jeres produktfeed til PriceShape

Step 2

PriceShape finder jeres konkurrenter

Step 3

Få adgang til PriceShape og øg jeres omsætning

Step 4

Alloker jeres marketingbudget

Nyhedsbrev

Vær opdateret med de seneste nyheder fra PriceShape

Du kan forvente masser af spændende indhold og opdateringer i vores nyhedsbrev, såsom gratis webinarer og blogs. Vi stræber efter at dele vores viden og informere jer om priser og trends inden for e-handelens verden.

Relaterede links

Hvorfor PriceShape?
Performanceindsigt
Konkurrentmonitorering