Optimer din Marketing

At kende sin konkurrenters priser sammenlignet med sine egne er altafgørende for succes i en E-commerce, men prisdata fra PriceShape har faktisk endnu en fordel. Denne kan nemlig nemt indgå som en del af din marketingsplan og hjælpe dig med endnu bedre resultater på eks. jeres Google Ads kampagner, da du med denne viden kan allokere dine marketingkroner der, hvor du ved, du er mest konkurrencedygtig og dermed øge dine online konverteringer.

gfx-product_list-4
Marketing optimering

Identificer dine mest konkurrencedygtige produkter

gfx-product_list-4

Brug din viden fra PriceShape til din fordel på Google Shopping. Vi hjælper dig med at se, hvor du kan hæve priserne på bestemte produkter og stadig være den mest konkurrencedygtige på markedet.

Det eneste, du skal gøre, er at allokere dit marketingbudget på Google Shopping til disse produkter og derefter ekskludere de produkter, hvor du evt. er prissat mere end 20% dyrere end den billigste konkurrent. Dermed sikrer du, at pengene er brugt på de produkter, som du også ved, at kunderne vil købe.

Undersøgelser viser at 87% af alle danske benytter sig af prissammenligningssider før de fortager et køb online. Yderligere er 67% af dem villige til, at handle et sted de aldrig før har handlet, såfremt webshoppen bare har én god anmeldelse.  

gfx-product_export
Marketing Optimering

Google Ads vil blive din bedste ven! 

gfx-product_export

Din evne til at være konkurrencedygtig på prisen spiller en større faktor i din konverteringsrate, ROAS og profit end de fleste andre faktorer på din Google Ads-konto. 

Med data fra PriceShape omkring dine produkters prisposition kan du fokusere dit marketingbudget på de produkter, der skaber mere og bedre omsætning for dig.

Case

Lær hvordan du bruger pris data til at optimere jeres Google Shopping kampagner

Bliv inspireret af Andrew Lolk - Founder af Savvy Revenue, som fortæller hvordan dit feed fra PriceShape kan supportere og skabe yderligere værdi for din virksomheds daglige marketingsbudget.  

gfx-product_export-2
Marketing Optimering

Optimerede, specificerede og brugerdefineret Custom Labels 

gfx-product_export-2

I PriceShape har du mulighed for at producere og tilpasse dine Custom Labels baseret på dine produkters prisposition og profit status. Fra produkter, hvor du er billigste og på samme tid har en margin på +40%, til produkter, hvor du er dyrest og har en margin på 5%. Disse kan så sendes som et supplerende feed til din Google Ads konto. 

Med denne berigelse, vil du hurtigt kunne lave en allokering og prioritering af dine cost pr. click på de enkelte produkter, så du dermed optimerer din budgivning og i sidste ende din bruttofortjeneste på de enkelte produkter (POAS), 

gfx-dashboard-6
Marketing Optimering

Profit optimerede strategier er lig med succes

gfx-dashboard-6

At kunne definere dine ønskede profit på de enkelte produkter sikrer dig ikke alene den rette fortjeneste, men også at du ved præcist, hvad din grænse for omkostningen på produktet er. Ved du f.eks., at hvis et produkt har en profit på kun 8%, og denne så skal dække; fragt, løn, marketing mv. Så bliver det hurtigt et tab, hvis du fokuserer din markedsføring her. 

Derfor kan du med PriceShape sikre, at kun de produkter, du faktisk tjener penge på også skal inkluderes i jeres markedsføring. Også her kan specifikke custom labels benyttes til at berige jeres nuværende feed.

Step 1

Send dit produktfeed til PriceShape

Step 2

PriceShape finder dine konkurrenter

Step 3

Få adgang til PriceShape og øg din omsætning

Step 4

Alloker dit marketingbudget

Get started

Få en demo og prøv PriceShape gratis

Book et møde med en af vores eksperter, så vi kan vise dig hvorfor PriceShape er det rette for dig og din virksomhed. Herefter kan du prøve vores platform gratis med dine egne produkter.

Hvis du har jeres produkt feed ved hånden, kan du bestille en gratis test med det samme.

Nyhedsbrev

Vær opdateret med de seneste nyheder fra PriceShape

Related links

Why PriceShape
Performance Insights
Competitor monitoring