Kan prisdata være nøglen til succes med automatiserede email marketing?
Lær, hvordan prisdata også kan skabe værdi i din automatiserede e-mailmarkedsføring.
Hvad har prisdata og e-mailmarketing med hinanden at gøre? Vi vil forbinde de to ting i dette blogindlæg og forklare, hvordan prisdata kan være nøglen til at skrive relevante, fængende og sælgende e-mails for at forblive konkurrencedygtig gennem prisdata.
Vi gennemgår:
- Hvad har prisdata at gøre med e-mailmarketing?
- Eksempler på trigger-e-mails
- Hvordan man finder de rigtige produkter at fokusere på
- Find produkterne med den største fortjeneste
- Performance
Kundernes loyalitet skifter til der, hvor prisen og servicen er rigtig, hvilket gør det vigtigt altid at være på toppen af dine kunders tanker. Der er flere tilgange til at kommunikere via e-mails: manuelt udløste e-mails, massemålrettede e-mails, automatiserede e-mailflows og personlige e-mails.
Historisk set er alle disse ting blevet gjort manuelt, hvor massemålrettede e-mails snarere end personalisering var hovedfokus. I dag bruger de fleste virksomheder et CRM-system til at hjælpe dem med at skabe automatiserede e-mailflows, så de kan levere det rigtige budskab til den rigtige kunde. Med indførelsen af automatiserede marketingflows er mange opgaver blevet mere avancerede, når det gælder personalisering og specialiserede tilbud/kampagner.
Hvad har prisdata med dette at gøre?
Kunder modtager endeløse e-mails fra forskellige virksomheder hver dag, hvilket betyder, at kun vigtige og relevante e-mails bliver åbnet og læst igennem. Jo mere personaliserede og relevante data, der plottes ind i disse e-mails, jo bedre.
Det første eksempel på en relevant trigger-e-mail:
Din kunde har forladt sin online indkøbskurv med tre relevante produkter. Du vil gerne sende denne kunde en besked, der minder dem om disse produkter for at hjælpe dem med at afslutte købsprocessen. Du sender en mail med de tre produkter, der er tilbage i indkøbskurven, og informerer dem om, at du sælger dem til den bedste markedspris.
Herudover kan du også tilføje lignende tilbud, som du ved er af stor værdi for kunden, der forsøger at foretage yderligere køb. Ved at tilføje alle disse relevante oplysninger får du modtageren af beskeden til at føle sig speciel, hvilket gør dem mere tilbøjelige til at gå tilbage og købe det, de efterlod i indkøbskurven.
Oplysningerne om, hvad der er tilbage i indkøbskurven, og relevante tilbud kan udtrækkes fra relevant prisdata. Data som kan modtages fra PriceShape om markedsindsigt, og din prisposition på markedet.
Det andet eksempel på en relevant trigger-e-mail:
Et andet eksempel er at sende et personligt tilbud baseret på kundens ordrehistorik. Din kunde har tidligere købt et hudplejeprodukt, som du ved har en gennemsnitlig forventet levetid på 3 måneder. Du sender en e-mail 11 uger efter, at kunden har købt produktet, via en automatiseret e-mail med et tilbud på det samme produkt, dette gør sandsyndligheden for et genkøb større.
Måske gør du allerede alt det ovenstående og bruger andre softwarepartnere. Spørgsmålet er så: Hvordan og i hvilket omfang kan PriceShape hjælpe dig med at definere, hvilke produkter der skal inkluderes i disse automatiserede flows, og hvad ville de gavne din virksomhed?
Hvilke produkter skal du fokusere på?
I PriceShape har vi Vendor Groupings; det giver dig mulighed for at identificere produkter, hvor du er den eneste forhandler til stede baseret på din definition af vigtige konkurrenter. Denne featuer gør det muligt for dig at identificere, hvor du har et eksklusivt sortiment og måske kan skille dig ud på markedet. Med denne data kan specifikke produkter skræddersys til en specifik marketingkampagne.
Når man taler om fastholdelse, loyalitet og om at få kunderne til at vælge dig frem for konkurrenterne, er "eksklusivitet" et af de vigtigste buzzwords. Hvis du kan tilbyde unikke varer til kunderne, er du et skridt foran konkurrenterne.
Hvor er vores fortjeneste størst?
Hvis dine kostpriser er inkluderet i PriceShape, giver vi dig mulighed for at definere dine margengrupper baseret på disse. Ved at se på din fortjeneste, og hvor den er på et acceptabelt niveau, giver vi dig mulighed for at identificere eksklusive produkter med en høj margin, og hvor du har den laveste pris på markedet.
Alle disse datapunkter kan tilpasses og specialiseres til dine behov, hvad enten det drejer sig om nyhedsbreve, bedre placering af produkterne på din hjemmeside eller andre automatiserede marketingflows.
Performance som et parameter
At spore, hvilket produkt der sælger og får visninger tilføjet til indkøbskurven, giver en masse værdi, når du arbejder i PriceShape, både med hensyn til at oprette dynamiske strategier eller bruge det i din marketingindsats.
Uanset om dine performance-data er integreret direkte med PriceShape eller udtrækkes og analyseres via din backend, kan indsigterne hjælpe dig med at specificere, hvilket sortiment du skal målrette mod.
For eksempel kan produkter, der ofte lægges i en indkøbskurv, give indsigt i, hvor du har gode tilbud, og hvilke produkter der er de mest populære. Information, som også bør bruges i dine produkttilbud og nyhedsbreve.
Er du interesseret?
Hvis du vil vide mere om, hvordan prisdata kan være en konkurrencefordel for din virksomhed og i din e-mailmarketing, så book et møde med en af vores produktspecialister her.