Integration af salgsdata vil hjælpe dig med at få success

Trekanten til success forbinder tre datapunkter og hjælper dig med at udvikle en mere succesfuld prisstrategi til dine produkter. 

Picture of Nikolaj Lauridsen
Nikolaj Lauridsen
Læsetid: 2 min.
Follow us on social media

Sales and pricing data

Der er flere ting du skal overveje for at få de mest succesfulde prisstrategier til dine produkter. Vi har tidligere berørt emnet men vores blogindkæg der handler om "Hvilke kommercielle perspektiver bør vi overveje, når vi planlægger prisstrategier?" Ved at besvære disse soørgsmål gør det nemmere for dig at arbejde med dit produktsortiment i PriceShape, det giver dig et mere avanceret og uvurderligt overblik over dit konkurrencelandskab samt dine prispositioner på markedet. 

I dette blogindlæg vil fokusere på, hvordan vi kan dykke endnu dybere ned i andre datakilder, som er gavnlige og vigtige at studere, så du kan få fuldt udbytte og succes, når du bruger PriceShape-platformen. Vi vil fokusere på "succesens trekant", som består af præstationsdata, lagerdata og konkurrencedata.

triangle of data

Data om lagerbeholdning 

Lagerdata som lagerstatus, mængde og placering er vigtige attributter at inkludere i dit primære feed*, da de kan hjælpe dig med at skabe en bedre struktur i prisstrategierne, vores sortimentskontrol, og hvordan du bruger de supplerende data. 

Attributter som produktstatus, livscyklus og andre vigtige parametre, der er anført nedenfor, glemmes ofte. Det er vigtigt at medtage disse specifikke data, da de kan hjælpe dig med at fastlægge en bedre og mere fordelagtig strategi. Desuden kan det også hjælpe dig som gatekeeper for dit sortiment, så du kan træffe beslutninger med din beholdning i fokus.


Attributter, der kan være relevante, er f.eks:

  • Lagerstatus / Lagermængde
  • Lagerplacering / Dropshipping
  • Produktets livscyklus / produktstatus

*Hvis dine lagerdata stammer fra en anden kilde end dit CMS-system med dit primære feed, kan vi tilføje denne kilde som et subfeed. Spørg din Customer Success Manager for mere information. 

Inventory data

Præsentationsdata

Integration af dine præstationsdata er en anden vigtig datakilde, der giver dig mulighed for at spore dine produkters præstationer. Det giver dig mulighed for at overskue de bedst sælgende produkter, hvilke produkter der har en højere konverteringsrate end andre, og hvilke produkter der tiltrækker mange besøgende uden at ende med et salg. Med andre ord kan disse data bruges til at gøre vores strategier og sortimentsanalyser meget mere præstationsorienterede.

 

Vi har listet de felter, der kan spores i PriceShape: 

Viset side: Antallet af sidevisninger
Produkt lagt i kurv: Antallet af gange et produkt er blevet lagt i kurven
Solgt produkt: Mængden af solgte produkter
Unikt produktsalg: Antallet af gange et produkt er blevet solgt

 

 Hvordan kan salgsdata integreres (link til hjælpecenter) OBS. kan kun tilgås af kunder. 

Konkurrencedygtige data 

Konkurrencedata er det sidste af de tre elementer i trekanten; det er ikke noget, du skal inkludere i platformen. Vi giver dig et fuldt markedsoverblik over dine konkurrenters priser og markedssituationen. Det er et vigtigt fundament for at kunne lave den rigtige prisstrategi.

Optimale data og trekanten til succes

Når datakilderne er implementeret i PriceShape, kan du arbejde med dine produkter på et mere oplyst grundlag og træffe valide beslutninger. 

Forestil dig at se produkter med lavt salg, stor lagermængde og en sen produktlivscyklus og anvende et "Slow Mover"-tag og en strategi på dem i PriceShape. Det vil hjælpe dig med at sikre, at du ikke ender med et lager, du ikke kan sælge på grund af en for høj pris eller et fald i efterspørgslen. Situationen kan også være den modsatte: Du finder et produkt, som er en bestseller med høj fortjeneste, og du kan se, at du er den eneste forhandler på markedet. Med dette produkt har du mulighed for at øge prisen og optimere din fortjeneste. 

Competitor data

For at opsummere 

Kombinationen af de tre datakilder vil hjælpe dig med at få succes med at opstille dine strategier og analysere dit sortiment. Jo flere data du inkluderer i platformen, jo bedre data kan vi levere tilbage. 

Kontakt din Customer Success Manager for at få mere at vide og blive inspireret, eller book et møde med en af vores produktspecialister for at prøve vores funktioner i en gratis prøveperiode

nila card-1