El-salg case

Med Dynamiske Priser i fysiske butikker har El-salg aalborg løftet deres forretning. Lær meget mere om digital prisskilte i fysiske butikker her.

Daniel
Læsetid: 2 min.
Follow us on social media

El-Salg øger indtjeningen ved hjælp af PriceShapes automatiske prissætninger

Den danske hvidevarekæde El-Salg Center Aalborg er Nordjyllands førende inden for markedet og tilmed også en af landets største frivillige indkøbskæder inden for forbrugerelektronik og hårde hvidevarer.

Med en stor ekspertviden på deres faglige område har det været særligt oplagt også at investere i en hurtig og troværdig adgang til deres specifikke konkurrencesituation. Ved at bruge en prissammenligningssoftware er El-Salgs konkurrenters priser blevet tilgængelige på en overskuelig måde med mulighed for at opsætte automatiske prisstrategier for produkterne i markedet og ikke mindst handle strategisk ud fra konkurrenters prispositioner.

For El-Salg er fokus altid at sætte kunden i centrum og give en god service. Det tidskrævende, men da dynamiske prissætninger er tidsbesparende, bliver der nu også frigjort mere tid til kundeservice. PriceShapes prisrobot og softwareprogram har ikke blot sparet tid for El-Salg, men også givet overskud.

Michael Lindved, hvidevarekonsulent hos El-Salg Center Aalborg, beskriver nogle af fordelene:

“Efter vi har indført dynamiske priser, så har vi altid den optimale pris. Det hele kører fuldautomatisk og sparer meget tid for os. Det har også forbedret vores konkurrenceevne, og i sidste ende er det med til at øge vores indtjening” 

Automatiseringen har været særlig effektiv for El-Salg, da prisovervågningen giver mulighed for uden meget manuel indvirkning at få priserne til at tilpasse sig ud fra data om El-Salgs konkurrenters priser.

I webshop såvel som i butik

Hvadenten der er tale om en hel kæde eller eller en enkelt butik, er dynamiske priser med at til at øge konverteringerne og give vækst. Det samme gælder webshops og fysiske butikker. Det har været en fordel for El-Salg, siger Michael Lindblad:

“Dynamiske priser giver os en konkurrencemæssig fordel. Al prissætning foregår automatisk, så nu kan vi køre den samme prisstrategi i vores fysiske butik som på vores webshop”

Fordi det sker automatisk, behøver El-Salgs personale ikke foretage sig noget, og på den måde undgår El-Salg at bruge tid på koordinering og udførsel af en sådan opgave, hvis den var manuel.

En hurtig opsætning

Kun de elektroniske prisskilte fra Delfi Technologies skulle sættes op, og der er gik kun et par uger fra bestilling til installering og opsætning. El-Salg ville gerne udnytte tiden under Corona-nedlukningen til at få set uppet til at stå færdigt og klart, så man hurtigt ville få udbytte, hvis der pludselig kom en genåbning. Michael Lindblad understreger brugervenligheden ved systemet:

“Det gik overraskende hurtigt, og har været utroligt nemt at implementere. Både PriceShape og Delfi-løsningen er intuitiv og let at anvende. Det er noget som alle kan finde ud af at bruge – og det var en afgørende faktor for os”